
Jeśli rozboli Cię głowa, to czym się kierujesz kupując tabletki przeciwbólowe? Ja tym, że mają zadziałać i to stosunkowo szybko, przynosząc upragnioną ulgę.
Jakim szamponem umyć włosy? Czy na pewno wybrać właśnie ten z reklamy, którą widziałem wczoraj? A może zwyczajnie w sklepie przeczytać etykietę zwracając uwagę na skład (parabeny, itp.), konsystencję, zapach i pamiętając o cenie zapakować do koszyka. Zwracaliście uwagę na to gdzie, na jakiej wysokości znajdują się tanie szampony, a gdzie znajdują się te "markowe", "lepsze", "najlepsze"?! Właśnie tam, gdzie je zauważycie! I właśnie dlatego mają ładne opakowania, ciekawe, kolorowe butelki, żeby nie zwracać uwagi na inne produkty.

Wracając jednak do telewizyjnych spotów reklamowych. Jakże irytująca jest reklama tego samego produktu emitowana dwa razy w tym samym bloku reklam. Jak irytujące jest to, że w ciągu jednego seansu telewizyjnego oglądasz cztery, a może nawet osiem i więcej tych samych reklam, tego samego produktu!
Wiem że go nie kupię, nie potrzebuję go, nie stać mnie na niego, nie lubię itp., a jednak z uwagi na kolejne kosztowne badania specjalistów od marketingu targetujących przyszłych klientów, dociera do mnie olbrzymia ilość pięknych, kosztownych obrazów, które uwodzą swym pięknem i dochodzą do skutku. Dlaczego nie miałabym przetestować właśnie tej maskary... w sumie starej używam już dość długo i może ją właśnie sprawdzę... i mamy - zadziałało...
A przecież jest wiele innych, pewnie równie dobrych i z pewnością tańszych maskar, które można kupić i przetestować.

Ja jednak nie lubię, kiedy przerywa się oglądany film, jak zwykle w bardzo ciekawym momencie i nakłania mnie do zakupu, bo reklama nie jest niczym innym, jak nakłanianiem do zakupu reklamowanego produktu. O ile nie jestem przeciwnikiem reklamy jako takiej, to w ostatnim czasie można zaobserwować przerost formy nad treścią w tej materii i zastanawiam się dokąd to może jeszcze zaprowadzić...

Nie daj się reklamom i:
- rób listę zakupów
- porównuj ceny produktów
- czytaj opis produktu na opakowaniu
- kupuj jedynie produkty z listy
- nie ulegaj prowokacjom produktów impulsowych przy kasach
- nie daj się zwieść kolorowym opakowaniom produktów, których realnie nie potrzebujesz
Bądź świadomym konsumentem
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz